Digi-Cul Projesi: Kültürel Farklılıkları Aşma Yolculuğu
Hırvatistan Ekonomska škola Pozega okulunun yürütücüsü olduğu Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi ve Çağdaş Drama Derneği’nin paydaşı olduğu Malta, Hırvatistan, Litvanya, Yunanistan ve Türkiye’nin de ortak olduğu Erasmus+ 220 SCH Digi-Cul Projesi kültürel çeşitliliği anlama ve birlikte yaşam becerilerini geliştirme amacıyla önemli bir platform sunuyor. Proje, farklı ülkelerdeki hareketliliklerle kültürlerarası etkileşimi artırmayı hedefliyor.
Projenin Amacı:
Digi-Cul, bireylerin farklı kültürlerin değerlerini anlayarak, kendi değerlerini koruyarak ve eleştirmek yerine anlamayı seçerek birlikte uyum içinde yaşayabilecek beceriler kazanmalarını sağlamayı amaçlıyor. Hızla küreselleşen dünyada, gençlere barışçıl bir geleceğe katkı sunacak yetkinlikler kazandırılması hedefleniyor.
Hareketliliklerin Detayları
1.Türkiye – Ankara:
Projenin ilk hareketliliği Ankara’da gerçekleştirildi. Katılımcılar, Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde yaratıcı drama çalışması yaptı ve drama çemberlerinde kültürel etkileşim sağlandı.
2.Hırvatistan – Pozega:
Pozega Papuk Milli Parkı’nda yapılan yaratıcı drama etkinliklerinde katılımcılar, kültürel farklılıkları anlamaya yönelik çalışmalar gerçekleştirdi.
3.Yunanistan – Atina:
Atina Akropolisi’nde gerçekleştirilen etkinliklerde antik mimari ve mitolojiden yola çıkarak sokak kültürü öğeleri üzerine atölyeler düzenlendi. Öğrenciler, belirsizliğe karşı tolerans ve kültürel benzerlikler-tuhaflıklar üzerine düşüncelerini ifade etti.
4. Letonya – Daugavpils : Daugavpils kentinde gerçekleştirilen müze çalışmalarında öğrencilerin çok kültürlülük adına müze çalışmalarına katılımı ve kendi ülkelerinin kültürlerine ait müzecilik altyapısını ve farklı bakış açılarının tartışıldığı çalışmalar gerçekleştirildi.
5. Malta:
Son hareketlilik Malta’da düzenlendi. Katılımcılar, dans yoluyla kültürel farklılıkları aşma ve çok kültürlü yaşam pratikleri geliştirme üzerine atölyeler yaptı.
Eğitmenler ve Katkılar
Proje boyunca yaratıcı drama, dans müze eğitimi gibi uygulamalı atölyeler yürütüldü.
Türkiye hareketliliğinde üniversite adına katılımcılar Doç. Dr. Zeki ÖZEN’nin drama dersine katılım sağlamıştır. Hırvatistan hareketliliğinde Doç. Dr. Serkan KELEŞOĞLU, Yunanistan hareketliliğinde Arş. Gör. Gizem SİVRİKAYA, Letonya hareketliliğinde Doç. Dr. Ceren GÜNERÖZ, Malta harekliliğinde Dr. Öğr. Üyesi İhsan METİNNAM projeye katkı sağlamışlardır.
Sonuç:
Digi-Cul, gençlerin farklı kültürleri anlamasını sağlamak ve barış içinde bir arada yaşam becerilerini geliştirmek için önemli bir adım oldu. Proje, katılımcı ülkelerde kültürel sınırların aşılmasına yönelik güçlü bir örnek sunuyor.